Wednesday, December 30, 2009

Q

cuti skulah danak abis..woarrghh woarghh woarghh.. rasa macam dah lama sgt dok umah ngan batrisyia.. dah jd rutin bgn tido, cari blanket batrisyia.. selimutkn dia pastu aku pon ikut sambung tido.. nk kena tukar rutin smula dah... uhu~~mampukah? >> huda boleh!!

arini patut p skolah.. ada memcm hal.. tp sbb SIL aku yg slalu jaga batrisyia p melaka.. so kansel la.. dok umah le jd ibu mithali.. tetiba pg dapat call.. abang zahar nk tumpang letak ayin.. sbb yg sama.. SIL aku p melaka.. ok jek le.. budak tuh pon dah besar.. pandai le dia main sendrik..

pagi2 gak.. Q datang.. siapa pulak Q ni.. (itu adalah kod rahsia nama seorang budak yg blum pon 3 thn).. munkin da lama sgt x tgk batrisyia.. [pagi2 aku bukak pintu dia pon muncul kat depan aku.. ooo mak aiii!!.. seperti biasa, tujuan kedatangannya smp sekarang tak diketahui... masuk umah aku.. duduk , membulatkan mata pandang kiri kanan, diam.. dan menggaru2 kepala(ini shaiful yg ckp..) bila Q dah rasa dia tidak dilayan >> (ye la dik.. kami bz ni.. uncle nak p work.. batrisyia nak nenen.. auntie nak nenenkan batrisyia sambil pejam2 mata..) lalu Q pon keluar.. aku ingat dia balik.. so aku tutup pintu.. tetiba dung dang dung dang!!(dia ketuk pintu mcm nk runtuh.. sama mcm slalu dia buat) aik!! dia dtg lg.. kali ni bawa geng.. xtau la siapa sbb x penah nampak budak yg satu ini.. huhu~~ (dalam hati : aduhaiii ibu bapa, silalah prihatin dgn apa yg anak anda sdg lakukan.. saya suda mo menemankn asben besarapan sambil bermain rattle mengacah batrisyia yg sbnrnya nk tido lg..sgt tak sesuai la waktu anak anda hadir..).. x lama lps tu Q balik.. tp dia dtg smula.. huhu.. sama la mcm biasa.. kuar masuk tanpa sbb yg jelas.. kadang2 bila geram pada Q.. rasa mcm nak pura2 susun jari bentuk ketam mcm yg aku masa buat kecik2.. lps tu sgt ingin "mengetamkan" Q.. ekeke walhal sbnrnya geram pada penjaga Q.. mengapakah selalu dibiarkan Q sesukati mengetuk sesiapa saja punya pintu?? waktu biasa tak pe.. tp time bb tido.. bb akan tekejut & bangun dan menangis dan akibatnya aku harusla meninggalkan pinggan yg suda dibasuh tanpa dibilas..

selalunya bila pintu rumahnya terbuka sbb menyidai kain, Q akan keluar tak kesah la umah aku ke atau umah sapa ke.. lalu dgn bersemangat mengetuk pintu rumah.. tp hari ni Q di kuarantin.. masa sidai kain, penjaganya pandai pulak kunci gril (ingat kunci hilang..) lalu aku pon dgr suara Q menjerit2 menangis nak keluar.. uhuhu~~hadoihhh.. memcm hall!!..~

1 comment:

Unknown said...

huhuhu..sib baik aku bukan jiran ko..:)lamanye baru update blog..