Wednesday, June 11, 2008

endless love

mood : endless love

haih.. cuti 3 minggu ni danak abis da.. alahaiii cepatnya cuti nak bis.. nak tunggu cuti lagi ujung thn kang lamanyee.. (ngalahkan budak skulah lak dah..)..

sepanjang cuti ni byk masa aku ngabiskan dpn tv.. uhuu~~ pagi2 pkul 10 sambil lipat kain tgk citer Wedding (tv8).. pastu tgk la apape citer.. kalo da bis seme citer.. bantai layan abiskan segala episod citer Sindarela kat tv3.com.my .. halaermekk.. layan btollah!!

arini aku dok diam.. ada plan.. tp susa la nak arrange.. thn dpn jek la.. :p (saja tanak citer kat sini.. ekeke!!!) dok dpn pc layan lagu endless love jek.. abis lagu tu.. sambung lak lagu without you.. pehtu dah macam2 lagi lagu².. sambil dok tgk gambar XY (mengong ke hapa? tetiap ari nampak muka.. tetiba dok dpn pc nak tgk gambo.. pe kije???)

o yeah.. baru dpt tau linda kawen.. lama x jmp linda.. last jumpa masa wedding aku.. tp dia x ckp pon dia nk kawen.. dapat tau pon sbb burak ngan adik dia.. adik dia janjik nk kasik gambolinda kat aku.. tp mananya?? tak kasik² pon neh.. haishh.. dapat gambo linda kang aku upload la..

btw, sempena cuti skulah yg byk kenduri kawen ni aku nak ucapkan

"Selamat Pengantin Baru + Semoga Kekal Bahagia Selamanya" kepada :

Noey + asben.. (pontian, johor)
Iffah + asben.. (pengerang, johor)
Imah + asben.. (jengka, pahang)
Alim + wife.. (kota tinggi, johor)
Linda + asben.. (kota tinggi, johor)

** patut la ramai kanak2 lahir waktu yg lebih kurg sama.. sbb ramai yg kawen masa cuti skulah upanya..

Friday, May 30, 2008

kisah perut..

beberapa hari lepas..

kok non p course kat empress hotel.. so aku and XY amek anak² kok non (nani, tati & aina) bawa p umah.. tlg tgk² kn jek la.. (mmg sungguh aku TENGOK jek.. )

aku : aina.. mai sini jap..
aina : massu panggey eina?
aku : ha.. aina tgk perut pakcu tu.. besar tak..?
XY : pandai ckp org..
aku : muncit x aina? byk angin tu.. ekekeke
aina : mukan la.. tu ada bebi la..
aku : ha..? ekekekeke! >> x bule berenti aku gelak.. cemana la.. budak 3 thn bule kata perut XY ada bebi?? aiyarkk!! abang.. dah x leh nak elak dah.. mmg sah.. perut abg maju ke depan!! huwaahahaha..

beberapa hari lepas gak..

aku n XY p pasar malam.. masa aku dok beli pisang (saja la.. bule wat pisang goreng ke kat umah >> sbnrnya tu jek sarapan yg aku tau wat..) XY dok borak² ngan x-opismet dia..

selang beberapa hari..

XY : ayang.. ayang tau tak.. kawan abg tny ayang da berapa bulan..
aku : aa..??
XY : dia ingt ayang pregnant.. hahahaha
aku : byk arrrrr!!
XY : tu arr.. tu maknanya ayg pon da "membesar"
aku : cehh..!!~~ bffffttt!!
XY : (ketawa cam nk rak)

haihh.. xleh jd ni.. nk kena diet ni.. :p tapi cemana nak diet.. kalo dialog kat bawah masih lg terjadik..

aku : abg nk beli apa bang?
XY : ntah.. takyah beli banyak la ek.. kita diet.. jgn makan bebebanyak..
aku : okke..

bila sampai pasar malam

XY : ayang nak puyuh?
aku : nak!!
** XY beli puyuh goreng 2 ekor..

XY : ayang nk nasi lemak?
aku : bule gak.. nk tlo goreng
**XY beli nasi lemak 2 bungkus

oke.. cukup!! beli tuh jek... pastu lik umah.. on the way lik umah.. nampak lak NASI KANDAR LAWOOD

aku : abg.. last abg makan nasi kandar masa kat umah kok la dulu.. kan bang??
XY : ha'a la.. bukak tak kedai nasi kandar tuh..?
aku : bukak!!
XY : ayg nak?
aku : nak!!
XY : abg pon nak..
**XY beli nasi kandar lak 2 bungkus... siap ngan ayam berempah yg byk gilosss..

urkkk..!!

**lidah kelu.. xde komen..patut la.. perut kami maju ke depan seiringan...~~

XX-XY

XY : esok abg lik lambat tau..

XX : aa..? ngaperk..?

XY : byk shipment.. ada shipment buah..

XX : buah??

XY : a'a.. buah guava.. buah karambola..

XX : ha..? buah apa bang?

XY : karambola?

XX : ha..? apa?

XY : buah karambola..

XX : buah aperk?

XY : buah karambola.. (da macam iklan burung murai lak..)

XX : amende tuh?

XY : buah belimbing.. hihihih

XX : apesal jd karambola lak?

XY : nama saintifik dia karambola...

XX : hnnnfff!!!!!

ntah hapape jek XY ine.. lainkali aku guna bahasa² saintifik kang.. baru tawu.. minggu ni paling byk kali XY lik lambat.. tp yg beshnye.. tiap kali balik lambat XY akan qada' kan seme waktu yg dia balik lambat tuh.. jdnya minggu ni paling byk p dating.. hihihi.. neh suke nehh..

ari minggu aritu.. ikut XY p umah cik no.. tgkkan lampu + kipas yg x idup (XY mmg suka kije² electrical..).. sementara tunggu XY btolkan sgala memenda tuh.. aku dok le memain ngan si imman.. byk cakap.. tp susa nak paham..

"yemma nak aye mendo" (imman nak air milo).. bila nk balik dr kedai makan dia kata "mama..dom ar te mandik" (mama jom ar kita balik..).. kalo dia main masak², ada gaya tgh menggoreng sambil mulut cakap "batak.. batak..!!" (masak.. masak..) haihh! kalo nampak aku ngan XY datang.. "PATU!! PATU!! PATU!!" uhuuu~~ tuh cara dia nk btau seme org pakcu +maksu dtg ..

haaih.. tetiba rasa nk jumpa waseem lak.. uhuks!!~ cuti skolah neh musti budak tuh kat uamh mak.. ailohh.. planning sok balik joho.. tp sehari sengah jek..? sok XY kije half day.. isnin kije gak.. alaaaahaii.. nnt ar.. x tersusun btul laer jadual..

urk!!~ jam da pkul brapa? nak iron baju.. nak p deting.. satgik XY lik kije.. wieheee~~~

Tuesday, May 27, 2008

happi holidi..

huishh.. skg ni baru la aku ada masa sket.. (ceh.. macam le bz sgt..).. cuti sekolah 3 minggu neh.. ada byk homework.. tak sentuh pon lagi.. jadual aku penuh.. ekekek.. kalau ada masa free, dok basuh bilik air.. sapu sawang2 kat umah.. berinternet.. tgk tv.. kira akaun keluarga dan yang sewaktu dgnnya.. huhu~~

dah 4 hari cuti.. maka bertambah sepah lah umah.. (tak paham lak aku.. bukan ke patutnye makin kemas??).. ye ar.. kalo aku x cuti.. kat umah takde org.. XY kije.. aku lak p skolah.. so xde sapa nak sepahkan umah.. jdnye bila da cuti skolah.. bila XY kije.. aku jd ular sawa.. dok dpn tv (tgk cd/karaoke sensorg/tgk konsert AF yg asik ulang²) sambil makan kopok.. bila kopok abis.. dok belah bilis lak.. bila siap.. dok lipat kain lak (buleh bayangkan ada plastik kopok + kepala/taik ikan bilis + kain yg separuh siap dilipat ada depan tv?).. huhuhu~~
da lama tak rasa besh cengginih.. asal cuti jek.. mesti ada menda tak wat.. skg neh la baru rasa bebetul cuti.. smp dok bertenet jek manjang (oitsss.. tulun sket yek.. mmg ar on jek..tp x semestinya aku dpn pc.. :p)

ujung mingu ni plan nak lik joho.. alim kawen.. tp nak kena susun jadual gak.. ishh.. penin neh.. sana sini rebut2 nak kawen 1 jun.. plus 1 jun tuh besdey XY lak.. haihhhh.. 1 jun alim kawen.. 1 jun noey kawen.. 1 jun gak nyah hani(kat kole kangso) wat kenduri kawen..
haih.. anggap jek la ujung minggu ni jadual mmg lik joho :p.. hurmm o yeah.. sepanjang² 5 bulan aku kpli.. aku jarang btol dpt onlen.. nak emel.. nak ym.. nak apdet cite... seme susa.. kalo dpn pc.. aku rasa cam membazir jek taip blog.. lg bagus kalo wat esenmen (cam bagusss jek..).. jdnya kalo nak apdet skg pon.. seme da expired punya cite.. so aku cuma upload sikit gambo la sepanjang 5 bulan neh.. (pix can tell the story..) :D ..

** gambo 3/4 hari ni sepanjang bz berdeting ngan XY kat putrajaya.. kat PD.. seme xderk.. huhu.. sbb kamera abis betri.. tadapat hamek gambo.. huwarghhh!!

BINA INSAN GURU 1 (BIG) - TG BIDARA, MELAKA
4 hari 3 malam (dah mcm percutian apa lak..) well kitorg siri 1 punya.. da lama x camp.. bila p smula.. teringat zaman skolah².. dulu masa skolah pantang ada camping.. aku le yg rajin join p sana sini.. tatau ngapa sejak masuk form 4.. aku malaih p camping lak.. kat mmu lagik la.. bila da kije.. langsung takde masa.. tetiba.. masuk ipis.. kena camping lg... haaaa..








BINA INSAN GURU 2 (BIG) - IPIS
Untuk BIG 2.. kena wat Khidmat Masyarakat..Mathematics Class 1.04 memula kena cat tangga ngan apa ntah lg.. tp sbb cuaca x mengizinkan.. jdnya batal la sgala cat mengecat.. ganti ngan kemas /basuh masjid + kumpul sgala reta menda yg da rosak keliling maktab.. (tp kenapa dlm album aku byk sgt gambo masa makan eik..?? kompiusyhh..)



ES_HIGHWAY PROJECT

yg ini sbnrnya presentation utk subject alam sekitar.. and here was the role play!!







SAMBUTAN MAULIDUR RASUL

hermm.. xde apape.. yg besh nye hari tu kitorang lik awal.. sampai tghari jek.. ekekek.. :p



PROGRAM PENDIDIKAN LUAR - Tg Tuan, Port Dickson

untuk semua yg amek PJ as major / minor subject.. 4 hari 3 malam.. seronokkkkkkk!!!..enjoy the pix~

















**entry kali nih dah macam ensiklopedia pulak.. pnuh ngan gambo

Sunday, May 11, 2008

Entry hari ibu yang BIZI

huwarghhhh.. penat gile babash ahhh... tetengah mlm gineh.. tak tido lagik.. apa aku wat?? huhuhu~~ aku dok menjahit lencana pandu puteri kat baju.. sok nak camping pandu puteri.. kang lencana aku x berjahit kang.. naya jek... uhuuu~~

DIARY mingguan/bulanan :

5-8 mei (last week) - pergi camping kat port dickson.. untuk pendidikan luar semua yang amek subject PJ, mmg kena p(bukan kita yg nak.. minor dia yg tentukan..)p enat!!.. aku bukan org mcm aida.. nak berkayak / pehtu nak kena tebalik2 lak.. berdiri2 lak.. terjun lak.. naik balik lak.. abseiling seme.. kasik kat aida suka le dia.. tp for me.. huhuu.. gewd experience.. dr tak suka..bleh jd suka.. :) smp skg sakit kat bahu.. (dia bw p tetengah sket kat laut naik bot.. dia soh turun.. pehtu dia soh berenang p pantai.. huhu.. sampai cramp kepala >> bukan cramp tgn / kaki.. tp kepala!! huhuhu!! <<<


KESAN kebizian :

* lupa dalam esbok ada nugget..
* kain x berlipat
* keropok kat dapur jd lemau
* td nak p pesta buku.. tp x jd.. sbb tido.. ngantuk sgt le kuhnun...
* telepas konsert AF 7 & 8.. ulangan pon tak penah nye tgk abis.. uhuksss!!

HARAPAN :

minggu ni camping kat morib.. minggu dpn last kuliah.. pastu cuti mid-term (cuti skolah).. pastu naik maktab 2 minggu utk preparation pektikel... pehtu da bleh pektikel.. yehyehhhh.. huhuhu..smuga time tuh nnt x sebizi mana.. ngeheeee...

**** semua ibu2 d malaysia>>>> SELAMAT HARI IBU...

# masa hari buruh aritu, bule la kata "hari ni hari buruh.. x kira student/ pekeja / suri rumah hari ni tetap kena cuti"..

#hari ni.. bule ke kata " hari ni hari ibu.. bakal2 ibu (cehh.. banyak le!!!) patut berehat gak"

# kang hari guru? bule cakap lagik ke?? wieheeeeee

Sunday, January 6, 2008

SEBULAN

da sebulan aku jd cik puan huda... x banyak perubahan.. kalo rasa2 nak makan.. kitorg masih p kedai yg dulu.. ntah le apa nama kedai tu.. tp slalunya kalo shaiful nak bawa aku p makan sotong goreng tepung.. mmg p situ.. kalo keluar dating masih lg balik malam².. (kadang2 balik pagi..) agaknya lupa dah tukar status.. baik dok umah.. kemas umah drpd merayau ke sana sini.. ehekkss!!

perubahan ketara.. perut XY.. (siapa pulak XY ni?? ngehngeh..) ya laa.. perut XY dolu nampak takde isi.. skg masing2 tegur.. "perut dah bulat".. mmg pon aku pon rasa cam nak suruh dia diet.. ngeheeee.. perubahan lain : tangan XY.. dulu byk urat (kurus..) skg mcm dah ada isi.. jam tgn yang longgar pona ku tgk dia pakai dah x longgar (WOAHHH!!!).. yang paling ampeh.. masa kat klang mlm td.. XY kata.. berdekatan ngan bahu dia dah ada selulit.. (HAA??!!)

o yeahh.. mlm td kitorg p klang sbb ngantakan tv kok la.. panjang cite psl tv.. malas nak taip.. :P
weekend lak.. ada gather2 kat nandos.. *credit utk aida yg lanje makan.. "aku sukee!!".. lps mkn kitorg tros p cheras.. tgk si kecik ammar.. :)

*xde pic ammar.. ada pic momma ammar & friends jek.. heh.. rasa cam br lps exam kat mmu.. :D


Thursday, January 3, 2008

Macam-macam hallll!!~~

haihh... ini la payah nye kalau dah ada blog.. asyik rasa nak membebel jek manjang.. kalau boleh setiap sejam nak letak 1 entry.. uhuu~~..

harini aku btau pd satu opismet.. next wednesday my last day here.. aku nampak dia terkejut.. urk??

why? u dpt kerja lain?

erm.. kpli..

apa tu?

cikgu..

u minat cikgu? ur dreams?

*senyum je..

it's ok.. tp rugi la..

apanye?

we all la rugi.. i rasa nak cari kerja lain juga la..

mandai je.. kenapanye pulak??

ya la.. u baik.. kerja semua buat.. senang berurusan dgn u.. xde sibuk² bergossip.. kenapa u tak stay je? ok whattt...

mmg la ok.. ada menda yg lebih baik.. ambil jek la *sengeh*

hermm.. anyway good luck!.. keep in touch wit me oke..

orite.. *senyum

dia tros p dari cubicles aku.. aku nampak mata dia cam berair.. takkan sedih aku nak resign kot?? hehe.. aku tak la baik sgt ngan amoi ni.. tp takde la tak baik.. biasa je.. cuma yg aku perasan ramai yg tak suka kije ngan amoi satu ni.. uuuu~~ aku? ntah!! biasa je.. sama je keje ngan org lain..

hermm.. arini.. esok.. lusa jadual aku penuh!!.. fuu~~ bz.. ntah bila nak balik johor.. haihh.. surat kpli pon x sampai lg.. macamana nk wat medical check up.. urkk!! medical check up?? (kibas² purse yg dah kosong).. adesshh.. nak jd student lik.. pensil pon blom beli.. adehh dehhh.. buley ke beli pensil 2 batang pakai kad kredit?? uhuuu~~

eshh.. ni ada some pix of 2 lil boys.. shafiq & waseem.. school holiday aritu diorg berdua tinggal kat joho.. woahhh sonok la tu gaknye tinggal ngan atuk.. ngan mak atuk.. seme..

**pic taken kat kluang kot.. lps mak atuk (mak aku le tu).. bw diorg p makan kfc.. uhuu~~ "mak.. anak mak yang satu ni pon da lama x mkn kfc tawww"

shafiq (dpn) : adik.. jom dik.. kita kejar burung dikkk..

waseem : wooahh.. ada burung la.. kat seremban xde pon burung cenggini..

mak (baju oren) : heyyyy!! nak ke mana tu?? org nak balik dah ni..

shafiq + waseem : hehehe.. kaco daun jek mak atuk nehhh..



shafiq : adik.. cepat dik.. mak atuk x nampak tu.. cepat kejar burung..

waseem : cepat bangg.. cepattttt!!!

**KOMEN DARI MAK UDA YG COMEL : hishhh!! jakun btol budak 2 org nehh laaaa...

Wednesday, January 2, 2008

First entry

satu masa dulu.. aku ske sgt blogging..lama².. jd bosan.. tp skg aku dah bosan lak x blogging.. nak start blog smula.. hehehe.. tp nak start dr yg baru.. sbb skg sudah ada kehidupan yg baru.. "HUUWOHH!!".. pd yg rasa nak baca cerita² lama aku.. maybe masih boleh tgk dalam diary lama http://misslollypop.blogdrive.com .. ye la.. thn baru.. bukak le diary baru.. agagaga...

jd Puan huda ni.. bizi le.. takde masa free.. tadek masa nak tgk mid night movie.. takde masa nak p sogo.. tak de masa nak melepak kat taman klcc.. masa abis dok basuh baju.. ye la.. dulu basuh baju sorg.. skg basuh baju 2 org (ada sesapa nak belikan washing machine?? :D)..



btw.. later on boleh le bercerita panjang.. bukan le becerita.. tp memporak perandakan blog sendirik.. ngehhh!! rendu BLOGGG!!!